عبلة كامل: اطلب من “الفيسبوك” أن يتركني في حالي …وياناس سيبوني

0

المنبر التونسي (عبلة كامل)-خرجت الفنانة المصرية عبلة كامل عن صمتها لترد على الشائعات المتداولة مؤخراً حول إصابتها بمرض السرطان، من خلال رسالة نشرها السيناريست المصري بلال فضل عبر حسابه في موقع “فيسبوك”. 

وقال فضل في الرسالة التي نقلها عن الفنانة المصرية: “الفنانة الكبيرة الأستاذة عبلة كامل طلبت مني أوصل الرسالة دي لعلها توصل لأي حد بينشر إشاعات عن حياتها وصحتها، وأتمنى اللي يشوف الرسالة دي ويشوف بعدها كلام منسوب للأستاذة عبلة كامل يعمل ريبورت للحساب اللي بينشر الكلام ويساهم في قفله، وشكرا جزيلاً لحضراتكم”.
وجاء في نص رسالة عبلة كامل: “عيب، والله العظيم عيب، لو الناس مش هتتقي ربنا وتخاف منه في وقت زي ده هتتقيه وتخاف منه امتى؟”، وأضافت: “إيه اللي هيستفيده إنسان من إنه يقلق حياة الناس بكلام كذب، بيدعي إنه بينشره لأنه محب أو معجب، أنا اخترت نمط حياة سعيدة بيه وراضية عنه، ومعنديش أي حسابات على السوشيال ميديا ولا هيبقى عندي في أي يوم من الأيام”.
وتابعت الفنانة المصرية: “لا أتابع السوشيال ميديا ولا أنشر عليها أي شيء من أي نوع ولا مهتمة بده، وأتمنى اللي يشوف حساب منسوب ليا يساهم في قفله باللي يقدر عليه والحساب اللي عاملاه واحدة بتدعي إنها بنتي مالوش أي علاقة ببناتي فاطمة وزينب”.

وختمت كامل رسالتها موضحة: “كل اللي بيتنشر فيه كذب، والكلام اللي اتنشر في هذا الحساب عن إني مش فخورة بفني وبشغلي كله كذب وافتراء، والحمد لله أنا في أحسن صحة وعافية، وبشكر الناس الطيبين كلهم على محبتهم وتقديرهم اللي أنا ممتنة ليها وبحمد ربنا عليها، وربنا يتقبل دعواتكم الجميلة ليا ويخلي لكم حبايبكم”.
الجدير بالذكر أنّ مستخدمين على مواقع التواصل الاجتماعي تناقلوا مؤخراً أنباء تتحدث عن إصابة الفنانة عبلة كامل بمرض السرطان، وخرج الزوج السابق للفنانة عبلة كامل الفنان أحمد كمال عن صمته ونفى الخبر قائلاً إنّها بصحة جيدة، ووصف الشائعة بأنّها “كذب وخداع ومحاولة رخيصة لتحقيق مكاسب على حساب فنانة كبيرة”.

ترك الرد

من فضلك ادخل تعليقك
من فضلك ادخل اسمك هنا

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.